Förlåt att jag e så seg

Ja, nu kan man ju säga att det var ett tag sedan jag uppdaterade ordentligt, men jag har verkligen bara inte orkat. Så är det idag också men jag får ta tag i det ändå.

Har blivit så himla trött nu efter att skolan har börjat, och nian också! Fy vad jobbigt! Lärarna är ju så sjysta att dem väntar EN dag med läxor. Får veta direkt när vi ska ha prov och sånt. Svenskläraren har lagt upp planen för läsåret också så vi har ngt kul att se fram emot.  Litteraturhistoria, språkhistoria och nordiska språk, jag ska inte ens berätta vad jag tycker om det.


Det har ju varit tävlingar i Lund i helgen, med lite sådär resultat kan jag säga. Började med att jag fick springa med Jenny Fridhs terv Glimma. Riktigt kul faktiskt. Har aldrig kört med henne förut så det var ngt nytt. Jag diskade mig tyvärr i agilityloppet. Jag tror också att man kan säga att hon tjuvstartade lite. Kändes lite hej och hå. Hon tog ett hinder bak och fram då jag var alldeles för långt efter. Nya tag till hoppklassen där vi kom igenom med 10 fel. Fick en vägran vid ett hopphinder och en vid slalom. Kändes faktiskt bra ändå. Men när vi kom i mål hoppade hon upp och bet mig i magen så det började blöda, lite blå blev jag också men det gick över=)

Sen kom vi till Sjöbergs lopp. I Hopploppet gick det väl ganska bra. Han flöt ut lite i en sväng efter tvåan och  sen höll jag i honom lite länge vid slalomen så han gick runt det. Annars e jag faktiskt nöjd. Agilityloppet var väl en annan historia. För det första så var han okoncentrerad när jag värmde upp eftersom han kände kanindoften och betedde sig som om alla hundar löpte, fast att han e kastrerad. Sen i starten var han sååå laddad, men då såg jag naturligtvis att jag hade glömt knäppa jackan. Men han stod kvar i starten, fick bara ladda lite till. Starten gick annars bra men han gick inte riktigt så långt ner på kontaktfältet på bommen som jag ville och stack sen helt döv in i närmsta tunnelingång. Tog tillbaka honom och men han envisades med att gå in i den en gång till! Hoppade sedan nästan på a hindret och tog sedan fel hinder. Då fick det vara nog och jag tog ut honom. Betedde sig som om han inte hade tränat på flera veckor. Hoppas att det går bättre i Falkenberg nästa vecka!!

Har tränat lite agility i veckan oxå. I måndags kom Sofia och tränade med mig och Kristina. Vi byggde upp en bana från Oskarshamn och sen en slalomingång från Lund. Gick väl sådär för mig men jättebra för alla andra kändes det som. Lite tråkigt, men jag tränade lite nästa dag också och då gick det mkt bättre. Kan nu springa före Sjöberg i slalom, vilket jag inte har kunnat innan, så det e jag nöjd med. Fia har också bättrat på sig lite. Hon behöll farten bra fast att jag gjorde en lite kombination med svängar. Tränade även raksträcka och slalom som också gick ganska bra.


Hundarna får paus i helgen så det blir inga tävlingar. Varken i Eslöv, Trelleborg eller Kungsbacka.


Har faktiskt börjat lite med spinning nu! E faktiskt väldigt imponerad över mig själv. Jag har gått hela TVÅ gånger! Tycker att min kondition suger, så lite får man ju träna. Har även idrott tre gånger i skolan nu också eftersom jag har idrottsinriktning. Kan man inte tro eftersom jag e så klumpig. Jag kan inte ens gå på en platt fotbollsplan utan att hitta något att snubbla över.


Skolfoto imorgon, kanske spinning, läxor och sedan vila, vad ska ni göra i helgen?=)


Ni får jättegärna kommentera så jag vet på ett ungefär hur många som läser min tråkiga text vartenda gång. Ni behöver bara skriva Hej eller nåt.


Sköt om er!

P.S. Det går fortfarande inte att sätta innågra bilder så det blir väl när jag får tillgång till en annan dator D.S.


Kommentarer
Postat av: Ragnar

Hallå du. Klart man håller koll på dig och dina hundar. Ni är ju så jätte duktiga. Ha en skön helg.

2008-08-22 @ 07:32:12
Postat av: Jessica & vovvarna

Jag läser givetvis din blogg, hehe. Då syns vi inte i helgen... Synd... Tänkte flytta upp Winston till ag 2, kan gå, hehe. & Nelson till ag 2 oxå, hade varit nice. Så när syns vi här näst? Blir väl innan Bjuv i oktober iaf?? Kram

2008-08-22 @ 08:29:53
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS
Postat av: Stina Toss, Silja och Kate

HALLÅ



Så dåligt gick faktiskt inte träningen i tisdags.....det é bara du som har såååå höga krav på dig själv.....Hör av dig om du vill ha hjälp med kontaktfälten jag hjäper dig MER än gärna!!!



Ha nu en skön helg - själv blir det soffan, med

hostmedicin och penicillin!!!



Kram Stina

2008-08-22 @ 17:01:00
URL: http://tosseriet.webblogg.se/
Postat av: Mari, från Skurup:=)

Självklart läser även jag din blogg, måste ju följa vad som händer och hur det går, ni är superduktiga!:=)

2008-08-22 @ 21:57:49
Postat av: Sofia

Hej klart vi läser din blogg!!Jag håller med Stina du e super duktig men bestäm dig för hur du ska göra och byta inte hela tiden!!Det har jag gjort och det blev inget bra :/ . När kan du träna nästa gång? Jag får ju träna med Sjöberg om det ska gå bra på Sofiero :) Vi ses på lördag Kram Sofia och Tajzon

2008-08-28 @ 14:38:24
Postat av: Jessica & vovvarna

Ja, det gick, att flytta upp Winston till ag 2:-P Hihi! Dock har Nelson pinnen kvar att ta... Hur ser din tävlingshöst ut? Ha det gott! Kramar

2008-08-29 @ 07:29:47
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0