Ungdoms SM

Nu är Ungdoms SM 2008 avgjort och jag måste säga att jag e väldigt nöjd med helgen! Tävlingarna var bra förberedda och människorna gjorde det trevligt.


Vi åkte på fredasmorronen då Ida kommit hem till mig och vi rastat hundarna. Varmt ute så man fick sätta AC:n på högsta snurr så att hundarna fick det svalt och skönt där bak i sina burar. Tiden rann iväg och snart var vi i Göteborg. Hann precis i tid till invigningen där Lega pratade om individuella mål och förväntningar. Man skulle inte jämföra sig utan vara nöjd med sina egna prestationer. Mycket bra tal tyckte jag! Satte sedan upp tält och ställde oss i kö till veterinärbesiktningen. Sjöberg fick kommentaren UTMERKTE. Skönt att få höra! Efter det åkte Ida med sin kompis Jennifer då jag och mamma körde till hotellet Ibis som var en stor båt vi bodde på. Mysig men varm som en bastu. På kvällen åkte vi och åt på en riktigt fin restaurang, Sjömagasinet. Räkor och havskräftor stod det på menyn då.


På lördagen åkte vi i väldigt god tid till tävlingarna, visade sig att vi lika gärna hade kunnat åkt två timmar senare, men bättre lite tidigt än lite sent tycker jag. Första banan var en agilityklass som var ritat av C. Toumisto. Inte några riktigt stora utmaningar men det var ändå lätt att göra en liten miss vid två passager. Ida diskade sig tyvärr men Åke sprang på bra så hon var nöjd med loppet, tycker jag att du ska vara! Sjöberg var väldigt laddad men gick ner på alla kontaktfält och gick nolla. Var riktigt nöjd med en sväng efter långhoppet och ett hopphinder. Själv kunde jag ha sprungit på lite bättre. Felfritt och vi lade oss på 6:e plats inför finalen.


Söndagens hoppbana var ritad av Marie Hansson. Inte heller så svår men var ändå rolig och man fick ha koll på hunden hela tiden, fast det ska man i och för sig ha i vilket fall som helst=). Ida gick felfritt efter en väldigt fin runda, grattis! Själv fick jag också till ett jättefint lopp! Jag var på Sjöberg hela tiden som sprang på väldigt bra. Gled ut en aning i den första svängen och kunde haft lite mer fart i slalomen men resten fick jag till skitbra! Kom in  på en väldigt bra tid! Ett av de bästa loppen jag gjort tror jag! Kändes så i alla fall. Slutade på totalt 4:e plats! Riktigt nöjd med det! Kunde nog inte ha gjort det mycket bättre. 1:a blev Elin Hylander med Zimba (SM vinnare), 2:a Elin Holmros med Mixie (Landslaget 2007) 3:a Ett duktigt ekipage från Gotland! Värdiga ekipage på pallen!

U- SM 2009 hålls i Boden, får väl se om man tar sig ända dit....


Jag tror att Sjöberg tyckte det var världens bästa hotell. Det kryllade nämligen av kaniner utanför så på varje promenad jagade han med största koncentration. Han blev nämligen döv och stundtals förstenad när man skulle gå in på hotellet igen.


Jag vill även gratulera Kristina med Toss som tog sitt sista agilitycert på sösks tävling i helgen och blev därmed champion! Grattis, ni äger! Måste nu bjuda på en stor milkshake på McDonalds. Sofia med Tajzon kom även trea i den klassen, Grattis! Fredrik med Fly vann hoppklassen, Jättegrattis! Och ännu ett grattis till Jens som vann båda klass 3 small med Musse.

Hoppas att tävlingarna flöt på bra annars, önskar att man själv kunnat tävla och hjälpa till men det blir väl nästa år.


Idag har det regnat som sjutton! Och blåst därefter. SMHI hade gett ut en klass ett varning, och kan man väl bekräfta.


Har tänkt åka och träna agility på klubben på onsdag. Annars ska jag jobbba i helgen och tävla RM i Skurup. Sjöbo har mycket att försvara, men det klarar vi nog.


 Adios Amigos


Kommentarer
Postat av: Stina Toss, Silja och Kate

Vilken prestation - jätte grattis!!!! Att ha full koll på nerverna på SM och dessutom köra 2 nollade lopp är mycket imponerande!!!!!! Ni är verkligen ett team du och Sjöberg. "Stora" SM 2009 kommer bli en baggis för er.



Japp Mc Donalds åker jag gärna inom snart ska bli gott med Milkshake - nu får vi hitta en ny vadslagning, förslag?



Trist att träningen blev inställd i dag - men vädret har ju inte varit något vidare. Det var inte många hinder som stod upp på banan när jag gick kvällsrundan:-) Vi satsar på onsdag i stället



Ha det bra!!!

Kram Stina

2008-08-04 @ 22:12:12
URL: http://tosseriet.webblogg.se/
Postat av: Oliver Rasmusson

Ett stort grattis till sm4:an det var bra jobbat... Och två nollade lopp! Grattis!

2008-08-05 @ 12:05:22
URL: http://oliverrasmusson.zoomin.se/
Postat av: Ida

Haha, blir helt glad av ditt inlägg, vilket härlig helg vi hade =) kram Ida

2008-08-05 @ 21:09:13
Postat av: L8 & grabbarna



Hej Johanna!



Stort GRATTIS till er!!!! Vad duktiga ni har varit, kanonbra jobbat!

Kram från oss :)

2008-08-07 @ 20:47:18
URL: http://l8ardin.cybersite.se
Postat av: Petra

Jag är nog världens stoltaste moster tror jag! Du och förstås Sjöberg är så fantastiskt duktiga! Dessutom väldigt roligt att läsa din blogg.



Skratttade lite när jag läste Sjömagasinet. ja känner jag din mamma och min syster rätt så var det ju klart att ni åkte dit :-)

Kramar i massor, moster

2008-08-12 @ 19:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0