Annika Aller - kurs!

Hela helgen har bestått av en agilitykurs för Annika Aller. Måste säga att jag e väldigt imponerad av henne. Hon har alltid lösningar på problem för varje enskild hund och hur man ska jobba vidare på dem. Det kändes som det vi tog upp och jobbade på var precis det jag behövde förbättra och ha hjälp med.

Vi började med en samling där man fick berätta om det var ngt speciellt som man behövde träna på och sen körde vi igång. Vi började med delar av en agilitybana där Annika såg vilken nivå man låg på och vad som skulle förbättras. Efter det byggde vi upp alla kontaktfältshinder efter varandra på en raka där alla fick tips och hjälp. Jag fick ut väldigt mkt av den träningen och jag ska nu prova ett annat sätt att träna fälten med. Vi får se hur det går.


I söndags var det mer sväng övningar och slalomsäkerhet. Sjöberg var väldigt säker på mina hjälper och det verkligen SKITBRA!!! Måste bara komma ihåg att jag ska jobba på samma hinder han är på då han är som snabbast när jag e bredvid honom och inte framför.  Tränade också någon slalomingång där dem ska ut och runda första pinnen och det klarade han jätte bra. Jag har inte vågat låta honom göra det på tävling men nu e han hur säker som helst, känns det som.

Vi gjorde även en raksträcka med 4 pinnar slalom vartannat ett lågt hopphinder. Meningen var att hundarna skulle våga ta tag i slalom fast att förarna var efter. Det gick lite blandat då Sjöberg inte drog på för fullt och han blev sen trött så att han inte orkade anstränga sig när vi hade vridit på slolomen. Missade då ngn slalomingång men det var väldigt jobbigt för hundarna då de fick tänka hela tiden på var slalomingångarna, så de flesta hundarna fick sånna fel.

Till slut avslutade vi med en hoppbana som innehöll det mesta vi hade jobbat med under helgen. Det gick jättebra. Felfritt med en bra tid.

Är nu väldigt laddad inför Bjuv i helgen. Ska verkligen ge allt! Tack Annika för all hjälp! Det behövdes verkligen! Vi bugar och tackar.




Nu e det två jobbedagar i stallet framför mig, instruktörsmöte imorgon på klubben och sen uppladdning inför tävlingen.


Bilder från träningen kommer senare. 


Hörs!


Kommentarer
Postat av: Stina

Har bilder på dig och SUPER Sjöberg i min dator - försöker maila över dessa i kväll... Stort tack för hjälpen med fotograferingen - det blev många bra bilder!!!!!!



Vi ses i morrn och så kanske vi kan träna på torsdag? Behöver förmodligen din hjälp med den där "attans" tunnelingången hi, hi,hi!!!!



Kram Stina

2008-06-30 @ 15:10:48
URL: http://tosseriet.webblogg.se/
Postat av: Jessica & vovvarna

Avis jag blir, ville ju oxå gå!! Men men, jobba måste man ju oxå göra, hehe. Syns där. & du, nu ska vi ta sm-pinnar med kära lag, lr hur:-P Kramar

2008-06-30 @ 15:47:11
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0