Lite bilder bara

image21image33image23image28image29image30

Bilden när Sjöberg är i slalom (överst) har Linda Leufstedt tagit!
De andra bilderna har jag eller mamma tagit.



image31

Äntligen en blogg!

Nu äntligen har jag skaffat mig en blogg. Här kommer jag nog skriva om lite allt möjligt, som alla andra gör=) Antingen så lässer ni eller så bara skiter ni i det. Ni får göra precis vad ni vill i alla fall. Ni kan ju kommentera så jag vet på ett ungefär vilka som läser bloggen. Alltid kul!
image18
På senaste tiden har det väl inte hänt så mkt förutom massa prov, träning och försök att vila. Men det var i alla fall agilitytävling i Lund i söndags där jag tog med min ena jack russel terrier Fia. Första tävlingen för henne och man hade väl inga större förväntningar. Men ett par krav var att hon skulle komma igenom banan utan att få fnatt, kissa på banan eller att bara vara helt omöjligt okoncentrerad som hon kan vara på nya ställen. Hon förvånade mig väldigt mycket faktiskt! Väl på banan struntade hon i allt och var bara koncentrerad på banan och mig. I första klassen fick vi fem fel då hon stannade framför ett hinder och sen hoppade, men det var bara för att jag ville få en bra sväng.
I andra loppet var vi felfria! Men mest nöjd var jag över vippen där hon gick ända fram! Pinne och hela köret blev det där och det kunde väl inte börja bättre på tävlingskarriären. Men det gick nästan för bra. Jag vill först och främst att hon ska vara säker och kunna alla hinder innan hon blir uppflyttad. Men det fixar vi med tiden. Men det var kul att det gick bra.

Idag fyller min farfar år så jag skickade lite blommer och så till honom. Kul att han blev glad för det. Jag ska även skicka en blomma till lördag (31 maj) så att han kan sätta det på pappas grav. Han skulle fylla år då. Samma dag som jag fyller år! Så det blir lite olika saker man tänker på på ens födelsedag. Men man kan ju inte styra över allt. Väldigt många minnen som kommer tillbaka när man väl börjar tänka på allt igen...

Sommarjobb, Födelsedag och Agilitykurs denna helgen. Fullt upp kan man säga. Skönt att vi sluter skolan om (bara och bara) två veckor!



Ha det gött så länge!


RSS 2.0