Agility

Måste bara säga förlåt för det förra inlägget. Ni märkte kanske att jag var trött för nu när jag kollade fattade man ju ingenting av det jag skrev. Ska försöka göra det lite bättre nu även om jag e helt slut.


Ledsen att jag inte har uppdaterat tidigare men internet har varit paj. Men nu e det fixat och jag äntligen lägga in bilder igen.

Tävlingen i Skurup gick väl sådär. För det första blåste det och regnade jättemycket så det var inte speciellt mysigt där. Vi började med hoppklassen som var en bra bana. En svår slalomingång men annars inget särskilt. Fia var som vanligt lite okoncentrerad men det funkade ändå. Men på en raksträcka gick hon ur en lång tunnel två gånger. Jag tror att jag var före henne där så jag fick ryggen mot henne en aning men jag vet inte säkert. Kan också ha varit vatten i tunneln. Annars fixade hon det andra bra och hade en ganska bra fart. Inte som hemma men inte som hon annars kan ha på tävling.

Nästa klass var agility och det verkade vara en rolig bana. Oturligt nog lyckades Fia se en godisskål precis innan vi gick in på banan. Slalom var hinder nummer tre och hon gick ur fyra gånger för att hon trodde att ett löv var en godisskål. Tillslut fortsatte jag ändå men sen stack hon rakt ut från banan på en raksträcka och så var det med det. Fick bara åka hem sen. Tack Ragnar för att du väntade och för att jag fick skjuts av dig!


I tisdags var det den sista träningstävlingen och det var på hemmaplan. Fia fick börja och fick en vägran på slalom och en på tunneln annars gick det bra. Stannade och nosade efter en kort tunnel, måste verkligen få fram hennes fokus på hinder. Sjöberg var riktigt laddad och låg på bra. Han missade en tunnelingång antagligen för att jag inte visade ordentligt men kanske för att det var ganska mörkt just där, annars gick det riktigt bra. Grattis till Ida och Åke som vann totalt i small.


I fredags tränade jag lite mer agility, speciellt inför Bjuv. Mest kontaktfält med Sjöberg  och lite slalom med Fia.


Hämtades av Jessica och Ida halv sju på morgonen på väg mot Bjuv. Det var faktiskt ovanligt bra väder för att vara Bjuv! Agilitylagklassen började men det blev lite rörigt innan min start så jag tappade allt fokus och därmed sket sig loppet. Jag fick inte den laddningen jag ville ha och det blev inte bättre inne på banan. Sjöberg fick fem fel på vippens nerfart och sen diskade han sig på sista hindret. Han hade nog klarat sig bättre utan min hjälp. Men efter det loppet bestämde jag mig, jag skulle sätta nollor i dem övriga loppen och ge järnet! Som tur var var de andra lagmedlemmarna mycket duktigare och laget slutade som tvåa. Det var bara två lag som gick igenom banan och vi fick vår första SM pinne!!

Nästa lopp var hopp 3 tror jag och allting kändes bra. Starten blev som jag ville och ingenting störde. Gick in och fick till ett bra lopp. Sprang på och fick bra svängar. Slutade på 12:e plats.

Nästa lopp var ag 3 och jag fick mitt vanliga problem med magen så jag fick lägga mig på gräset utanför banan innan det var dags för mig. Kanske det störde mig lite men jag var ändå fokuserad. Sjöberg gick bra men jag kunde nog ha sprungit på bättre och då fått en bättre tid. Blev nolla och slutade på 11:e plats.

Sista loppet var hopplag klassen som faktiskt gick väldigt bra. Lite roliga passager där man fick hålla i så hundarna inte stack fel men det fixade vi och nollade igen! Höll löftet med tre nollor! Lite synd att laget fick lite fel annars men jag e nöjd. Stannade inte så länge att jag fick reda på lagets placering.


Bilderna e tagna av Emelie Norrman

På söndagen började kursen för Jörgen Tellqvist som var väldigt bra. Nytt sätt att handla hunden men alla hundarna fattade direkt, det var lite svårare för mig att komma in i det men när det väl kom in gick det bra. Provade även att göra någon kombination utan händer och det gick skitbra.



Gjorde många olika sorters övningar och kombinationer av hopphinder och som avslutning på måndagen gjorde vi VM finalens largebana. Det gick faktiskt bra men den sista tunneln ställde till lite problem och jag fick sedan en stor sväng efter den men annars det der mycket bra. Sjöberg kontaktfält e ju helt katastrof men jag får väl bara träna mer i vinter.




Jag vill säga grattis till Kristina som fick barn igår. En flicka som ska heta Ida. Grattis!


Imorgon ska jag till Flyinge och kolla på treåringarnas löshoppning. På lördag e det auktion där men först ska jag vara med på KM och årets nybörjare på klubben. Får väl se hur det går. Har lov denna veckan men ska vara i ett travstall två dagar, sen ska jag sova ut!


Ha det gött!


Kommentarer
Postat av: Jessica & vovvarna

Tack för en god laginsats i år! Nästa år, då kvalar vi ist;-)



Ha det gott!



Kramar

2008-10-15 @ 08:17:18
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS
Postat av: Jessica & jyckarna

Sorry, var vi andra om inte va nollade då, hehe.



Ja, syns nästa säsong!!

2008-10-15 @ 15:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0