Finlandia- Helsinki- Agility VM!

Ja nu har mer än en vecka gått och det har hänt lite.


På lördagskvällen var det en sån dag man tittade på klockan hela tiden så det var ganska jobbigt.


Jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde på söndagen, det var säkert något viktigt men jag har inte en blekaste aning.


På måndagen var det nybörjarkurs i agility på klubben och det går framåt. De fick öva på byten, slalom och kontaktfält så nu kan dem öva mellan tillfällena också.

På eftermiddagen fick både jag och min syster en sån j**la utskällning av mamma då hon tyckte det var stökigt på våra rum så vi fick inte sätta en fot utomhus innan det var fint igen så det var bara att sätta igång och städa. När man väl storstädade så passade jag på att möblera om lite så jag fik lite omväxling. Jag hann i alla fall bli klar innan kursen började och det blev dessutom fint.


På tisdagen fick vi tillbaka SO proven och jag hade fått MVG-. Så det var ju ändå ganska bra.

Hemma efter skolan tränade jag "locket" med Sjöberg och Fia. Sjöberg kunde det sedan innan och han tycker det e såå kul att trycka på det. Fia var ny på det men fattade snabbt. Kunde sedan skicka henne till det och det gjorde hon bra.


På onsdagen tränade jag agility, då främst balanshindren. Satte dit locket och det funkade jättebra. Sjöberg fick äntligen ett sug framåt och gick snabbt ända ner på A:et så det ska jag fortsätta med. Fia tog jag det lite långsammare med men hon skötte det bra. Hon har lite svårt att stå kvar med bakdelen på hindret så det får vi träna, några tips??


På torsdagen blev det tidigt. Vaknade inte av klockan så mamma fick väcka mig!! Klockan 4 blev det då att jag gick upp, åt frukost och åkte till Rydsgård. Där mötte jag Ida, Jessica, Brita och Börje som var snäll att skjutsa oss till Svågertorp. Där åkte vi sedan tåg till Kastrup. Väntade två timmar, checkade in och gick igenom säkerhetskontrollen. Sedan var vi äntligen på väg till Finlandia!

Landade vid lunch då vi gick och kollade in läget lite, käkade och gick till hotellet. Kul att se Finland lite.


På fredagen steg vi upp ca 06:15 (jag lite, lite senare=) Kvart över fem i svensk tid. Jag och Ida sminkade oss i Sveriges flagga i hela fejset. Kom fram till ishallen när invigningen var och gick hem när det slutade. Alla resultat och info om VM finns på nästan alla andra sidor så det skippar jag att skriva om.          www.agilityonline.se

På lördagen var det bara att gå upp lika tidigt igen. Jag och Ida målade bara stora flaggor på kinderna då det var ganska svårt att få bort allt från ansiktet. Jag var den enda som vågade färga håret. Fast det blev ändå inte så bra. Det gula syntes knappt och det blåa blev nästan grönt i mitt blonda hår.  Satt alla timmarna och kollade agility. Så otroligt många duktiga ekipage det var med!!

På kvällen åt vi billig mat som vanligt och det var gott!


På söndagen var det bara finaler! Jag var helt osminkad faktiskt och hade bara en gulochblå tröja, peruk och flagga. Tog med väskorna till hallen och hade dem under trappan och det funkade bra. Så förargligt det var med Mascots rivning och Jennys diskning. Så bra det gick. Måste bara gratulera till alla framgångar och placeringar svenskarna fick. Även diskningarna var bra och fina lopp. Det gul och blåa syntes mycket när svenskar skulle starta. Vi skrek och hejade flitigt. Jag tror till och med att min bak e helt gul och blå efter alla timmar i den stolen på läktaren. Det var skönt att sätta sig på trappan ibland.


Dagen gick trots allt ganska snabbt och snart var vi på väg hem. Kanske blir det till att åka och kolla på VM nästa år i Österrike??

Jag ska säga att jag var ganska trött på vägen hem, sov när jag hade chansen. Man fick ju inte precis alla sina sovtimmar i Helsinki.


På måndagen gick jag till skolan två timmar för sent för jag var bara tvungen att sova ut och som tur var var mamma snäll och lät mig göra det.

När jag kom hem var det raka vägen till agilitybanan, nu hade man inspiration så det räckte. Jag la den mesta tiden på kontaktfälten och det funkar bra. Sjöberg var så laddad att han inte visste vart han skulle ta vägen, riktigt kul.

När jag nästan var klar hörde jag någon skrika, och det lät som om det kom från Kristinas hus så jag bara slängde ifrån mig grejorna och sprang. Slet upp dörren och ropade frågande vad som hände. Men där hände ingenting. Krister var i telefon och Krister satt typ vid datorn eller nåt. Ganska pinsamt!!! Men nu vet du att jag kommer om det händer nåt.

Det visade sig vara en stalltjej som hade skrikit hemma hos mig när en häst sparkat igenom en boxvägg och fastnat med ett ben. Den hade lagt sig ner och hade tillslut kommit loss. Som tur var skadade den sig inte så allvarligt, men det var nog läskigt.


Idag har det regnat som om det var en monsun här. Har bara öst ner i skurar. Jag har anmält mig till KM och årets nybörjare. Fått mina omdömen och gått på utvecklingssamtal. Kollat omkring på allas bloggar så jag inte missat någons uppdatering. Förresten Sofia, hur går det med din blogg???

Jag har annars pluggat och gjort lite intervaller med hundarna.


Prov och läxor vart ända dag i skolan nu. Agilitykurs imorgon och sen ska jag väl också träna någon dag med Sofia. Sen blir det jobb på lördag och tävling för Fia i Skurup på söndagen. Hoppas att hon har förbättrats sen förra tävlingen. Gick ju bra på RM!


Ja, nu får det räcka så länge. Vi hörs!


Johanna och terroristerna


Kommentarer
Postat av: Hanna Wennersten

Hej Johanna! Skulle du vilja ta kort på Sjöbergs smycke som jag gjort så jag kan lägga in det i min smyckesmapp, behöver också få lite inspiretion, har glömt bort hur jag gjort några nämligen! Kramar Hanna

2008-10-09 @ 10:42:24
URL: http://www.nogg.se/3svansarochenstump

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0