Falsterbo Horse Show med mera

Japp, denna veckan e det Falsterbo Horse Show och det e lika  roligt varje år! Flera hundra försäljningstält, shower och olika klasser för hästarna i både dressyr och hoppning. Jag sitter mest vid hoppläktaren när jag inte e och shoppar. Men detta året sov jag, min syster och två kompisar över där i en liten lastbil. Riktigt mysigt med grillning på kvällarna och promenader på stranden. Fast vi sov där bara två nätter eftersom det skulle tränas agility. Mer om det sen. Vi hade kvalat in två hästar till Falsterbo i år, en femåring och en sexåring som heter Bagheera Montana. Femåringen nollade första dagen, riktigt kul! Men fick något nerslag den andra dagen och kom därför inte till final. Sexåringen var inte sig själv, rev ettan och tvåan och sedan ytterligare ett men där i mellan hoppade han väldigt fint. Kanske har han en infektion eller något, han brukar inte riva så. Och det var redan så i tävlingen innan. Vi strök honom därför andra dagen.


Idag kom Ida med sin papillon Åke och tränade agility hos mig. Gick faktiskt riktigt bra förutom att jag var helt otroligt ofokuserad i början men jag fick skärpa till mig sedan. Tränade först på en långa bana jag själv hade ritat, innehöll lite olika saker jag vill träna på. Kontaktfält under stress, svängar, slalomingångar, fram-kommando, ut-kommando och lite sånt. På slutet gick det väldigt bra, men det var då jag visade. Det e ju inte så lätt annars. Han var väldigt laddad idag, kul! Ida fick prova att springa med honom, han e ju väldigt lättkörd egentligen. Bara jag som klyddar till det. Åke var på hugget idag och gjorde flera fina slalom, som han har svårt med. Fia fick träna lite slalom och vippbräda. Har blivit rädd för den på de senaste tävlingarna men fick det lite bättre idag, så det går framåt.


Imorgon åker jag och min syster upp till Dalarna för att hälsa på mormor och morfar, morbror och moster och gammelmormor. Tåget går väldigt tidigt! Men vad gör man inte för att träffa släkten och fiska lite om vädret tillåter?! E borta tills på Torsdag eftersom det e jobb hela nästa vecka, så det blir ingen uppdatering på ett tag. Men det blir väl ungefär som normalt då=). Ska sedan ladda om till Ungdoms SM.


Just nu e Kristina och dem allra flesta och tävlar agility i Värmland. Önskar att jag också hade körkort!!!!


See ya later!!


Kommentarer
Postat av: Astronauten

Vilken fin blogg du har! :)

2008-07-17 @ 21:29:24
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack för dagen idag! Alltid lika kul att träffa dig, och träna så att man får lite nya tankeställare. Övertala nu din mamma :) Hoppas du får det mysigt i Dalarna!

2008-07-17 @ 21:33:06
Postat av: Stina Toss, Silja och Kate

Hej svejs!



En hälsning från Karlstad... Här é allt bara bra. Ha det skönt i Dalarna



Kram Stina

2008-07-18 @ 22:57:24
URL: http://tosseriet.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0