Fullt upp!


Den här veckan har det varit fullt upp. I tisdags var det instruktörsmöte på klubben så jag och Kristina tog varsin hund med oss och åkte till klubben. Vi hann ta en mysig promenad innan mötet började och det blev lite miljöträning både för Kate och Fia. Väl på mötet var det bara 5 personer totalt. Lite synd. Men vi diskuterade punkterna alla hade lite små förslag. Mötet tog inte så lång tid så vi tog ännu en promenad efter mötet.


På onsdagen märkte jag att Fia var halt! Och hon som skulle tävla i helgen. Hon haltade ganska mkt på höger fram och det gjorde väldigt ont när jag böjde hennes ben så det blev en rejäl linementning (eller hur det nu stavas) och vila resten av dagen.

Hon fick bland annat ligga och titta på när jag städade mitt rum, som verkligen behövdes.


På torsdag var det jobb i stallet hela förmiddagen så det blev till att gå upp tidigt. Många boxar att mocka m.m. Kollade sedan Fia på lunchen och hon visade ingen smärta på benet, men hon fick ändå ta det lugnt och avstå från träningen på kvällen. Tränade därför bara med Sjöberg. Hemma hos Kristina kom också Gunilla och tränade  med Tessie så vi blev tre personer som tränade den dagen. Vi tränade bland annat kontaktfält, fartsänkningar och fel tunnelingång. Jag tränade också framåt kommando men det blev ingen hit. Ska nu träna om det från början för i nuläget e väldigt dåligt. Men jag får ju också springa mer så det e väl bra.


På fredagen var det en jobbedag i stallet igen med samma rutiner som alltid. Fia visade inget på benet igen så jag antog att det bara var en stukning eller något sånt. Skönt! På kvällen var det mkt som skulle packas inför helgens tävlingar i Bjuv med båda hundarna.


Upp kl 5.00 på lördagen men vad gör man inte för agility? Sjöberg vet precis vad som  gäller när man har all packning vid dörren så det var där han låg hela morgonen så det inte fanns en chans att glömma honom hemma. Fia var mer fokuserad på frukost.

Väl på plats visste man att det skulle bli en stekhet dag. Inte särskilt mysigt för hundarna. Det började med  Ho3 där Sjöberg blev nolla och slutade på fjärdeplats. Jens och Silla vann klassen, Grattis! Jag fick först cert men det togs sen ifrån mig då dem hade missat att norsken före mig skulle ha det. Synd. Men jag får certet nästa gång. Ag3 var väl inget vidare lopp alls. Var mitt i lunchen när det var banvandring och jag hade ett tidigt startnr. Jag hade då bara ätit en glass på ca 9 timmar. Visade en tunnel dåligt och fick nästan en vägran för det. Sen hoppade Sjöberg nerfarten på A-hindret framför mig och fick nån stor sväng inne i typ en box. Sen gick väl resten av banan bra. 5 fel totalt men kändes katastrofalt. Ag 1 med Fia gick lite sådär. Fia e en helt annan hund på tävling och ganska orolig på banan första klassen. Diskad. Hon blev väldigt rädd för gungan så jag tog om den. Ho1 gick desto bättre. Nu vågade hon ta tag i hindren lite och hon gick felfritt. Pinne. Lagloppet med Sjöberg gick ganska bra förutom att han hoppade ramen på däcket som var första hindret. 3 av 4 hundar i vårt lag gjorde det. Konstigt. Vi slutatde i alla fall på tredjeplats men det var bara 2 pinnar. Stolpe ut.


Tagen av Kristina

Tagen av Jessica


Söndag. Upp lika tidigt igen men kunde sova lite på vägen dit. Satt i tältet sen och kollade när Largeförarna gick banan då Ragnar kom bland tälten. Han letade efter någon som kunde springa med Tajzon då han skulle springa med sin hund och Sofia var och jobbade. Då såg han mig sitta där så jag fick slänga mig in på banan och ca 2 ½ min kris bangång och jag hade sedan startnr 9. Jag gick dessutom i den sista bangången. Lite stressigt och nervöst kan man säga. Jag har aldrig kört Tajzon, kanske en gång förra sommaren eller nåt men detta vvar nåt helt annat. Stor hund och allt. Men det gick jättebra! Någon stor sväng och en rivning då jag stack lite tidigt. Jag e faktiskt ganska stolt över mig själv=). Det var riktigt kul!

Med mina egna hundar gick det inte lika bra. Sjöberg hobbade nerfarten på bommen i Ag3 för jag tänkte på nästa hinder. 0,28 tidsfel i Ho3, jag kände verkligen av hur sliten han var av värmen och efter alla klasser. I Ag1 med Fia gick det inte alls bra. Hon var väldigt rädd och lite okoncentrerad. Hon kom först inte på mitt startkommando. Så jag blev sen i ett framförbyte. Balanshindren som hon brukar slänga sig upp på hemma ville hon inte gå upp på. Och hon blev ännu en gång rädd för vippen, så jag tog om den och diskade mig själv. I Ho1 gick det lite bättre. Hon var lite modigare men vände ut ur platten en gång. Hon brukar tycka om den hemma men borta e den läskig, Vi slutade på 5 fel. Lagklassen med Sjöberg gick verkligen jättebra! Men det gick egentligen inte enligt mina planer så det blev lite svårare väl inne på banan. Ett par bakombyten i stället för framförbyten. Tex bakombyte in i en ite lurig slalomingång m.m. Men det blev ett snyggt lopp på en bra tid.


Lagfoto- BAGHEERAS FYRKLÖVER


Under helgen har jag kommit fram till ett par saker.

Miljöträning med Fia e ett måste. Hon måste våga ta för sig.

Kontaktfältsträning och framåtkommando måste sitta till Ungdoms- SM.

Måste ta med en bra solkräm nästa år.

Jag har fått hem 600 g toblerone.


Måndag blev en vilodag både för mig och för hundarna.




Nästa uppdatering vet jag inte när den blir, men ha det gött tills dess!


Kommentarer
Postat av: Ragnar

Tack för hjälpen med Tajzon, det skötte du kanon bra.

2008-07-09 @ 07:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0