Skolavslutning!


Ja, nu har det äntligrn varit skolavslutning och ett inte tillräckligt långt sommarlov har börjat! Någonting som kanske inte var planerat var att det hade varit inbrott i skolan i natt och hela skolan var FYLLD av toalettpapper, det hängde dessutom möbler i taket, skåp var välta och lite krossade ägg fanns här och var. Så det började med en polisutredning. Men efter ca en timme när poliserna hade utrett och förhört fortsatte dagen som den var planerad. Betyd m.m. delades ut och man får sova länge imorgon.

I helgen var det agilitytävling i Råådalen och över det stora hela så är jag väldigt nöjd. I första klassen med Sjöberg blev jag felfri. Allting kändes väldigt bra och han var taggad. Det ser inte så snabbt ut när han springer men han har ganska långa steg. Jag fick en väldigt bra sväng efter en tunnel där väldigt många flöt ut mkt. Resultatet ledde till vårt första hoppcert. Tack för alla som stöttade och hejade på mig!
I agilityklassen var han väldigt laddad och jag jobbade inte klart på kontaktfälten. Han hoppade och jag valde att ta om dem. Disk. Men han var väldigt följsam och jag hade ett bra flyt.
I lagloppet blev det felfritt men det totala resultatet räckte inte till ngn placering.
Fias första lopp var agility. Hon tyckte det var obehagligt och ville knappt gå fram över huvud taget. Men hon klarade slalom bra. Men efter slalom kom vippen som hon brukar vara väldigt säker på men den här gången blev hon väldigt rädd så jag valde att ta om den och sen göra en liten egen målraka på vägen ut. Då slutade hon med fart och att tycka det var kul.
I andra loppet däremot gick det bra. Slalom skötte hon galant och vi kom i mål felfritt. Ingen bra tid men vad gör det när hunden tyckte det var kul? Jag strävar inte ha en massa pinnar nu i början. Jag vill ha en säker hund med självförtroende.
Grattis till Kristina och Toss som fick sitt första hoppcert på Söndagen. Ni e väldigt duktiga! Bra förberedning inför SM. Vinst för laget oxå, bättre kan det väl inte gå?!

Nu ska jag jobba hela helgen men sen ska jag vila upp mig ordentligt och kanske träna agility på ngn annan pltas. Vi får väl se

Kommentarer
Postat av: Jessica & vovvarna

Grattis till snygga lopp med hundarna i Råådalen!! Fia går ju riktigt fint för att vara orutinerad. Med tanke på hur fint du fått fram Sjöberg lär det inte dröja länge innan Fia håller samma standard;-) Du skulle inte till Simrishamn va? Kramar

2008-06-12 @ 12:24:06
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS
Postat av: Linda Leufstedt

Jätte grattis till Hoppcertet.

Kram Linda

2008-06-16 @ 20:19:01
Postat av: Stina & Toss

Stort grattis till Certet - ni är superduktiga!!!! Fia kommer att bli en kanon hund ska du se......med en sådan duktig förare kan det inte bli annat.



Tack för Grattiset!!!



Kram Stina

2008-06-17 @ 18:47:44
URL: http://tosseriet.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0