Uppdatering!

Ja, det var ett tag sedan jag uppdaterade. Egentligen så har väl inte så mycket hänt. Lite agilityträning har det såklart varit. Tränade tillsammans med Kristina en kombination med en del fartsänkningar, svängar och fel tunnelingångar. Det gick väldigt bra. Måst bara komma ihåg att verkligen komma igång och jobba med Sjöberg. Då går det väldigt bra. Med Fia gjorde vi en liten lättare kombination av samma hinder där hon skulle dra på hinder men ändå vara uppmärksam på mig. Andra gången funkade det bra då hon hade kommit igång lite. Hon blir snabbare och bättre för varje träningspass nu när hon börjar förstå vad detta med agility går ut på. Tränade även slalom med henne. Gick verkligen jättebra. Kristina kom på att vi skulle försöka lägga leksaken i slutet igen, förut fuskade hon bara och tog den direkt men nu jobbade hon på bra med fokus framåt!

Mamma och Magnus åker till Danmark imorgon eller på torsdag för att tävla med hästarna. Så det blir FF nästan hela helgen! Men det kommer inte jag känna av så mkt då jag ska på kurs för Annica Aller lördag och söndag. Ska verkligen bli kul och det blir en bra förberedelse inför Bjuv nästa helg. Det bli också Fia första tvådagarstävling och jag tror att hon blir bättre då. Speciellt andra dagen då hon inte e lika ovan med omgivningen. Vi har ett svart hingstföl efter Careful, namnförslag?

Vi har just nu inget namn i alla fall. Ett av de snyggaste fölen vi har haft tycker jag. En snygg kraftig nacke, långa ben och lekfull!
Vi har betäckt två ston till nästa år men ingen var naturligtvis dräktig.



Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag har förslag :) Tajzon så klart!!!! Hoppas allt e bra. vi ses i helgen kram

2008-06-25 @ 10:08:50
Postat av: Stina & Toss

Tack för träningen i söndags - jättebra kombination du hade ritat.......Här fick vi båda jobba på varje hinder för att svängarna skulle bli optimala - men alla hundarna klarade det ju galant...:-)



Ser oxå fram emot träningen till helgen - jättelägligt med tanke på Bjuvscupen....



Vad stiligt fölet är !!!



Ses på lördag

Kram Kristina

2008-06-25 @ 22:21:30
URL: http://tosseriet.webblogg.se/
Postat av: Jessica & vovvarna

Avis, jag vill oxå gå för Annika ju!! Hörde att det var en plats kvar, dock jobbar jag & kan inte byta såhär nära inpå helgen... Ha så skoj!! Syns i Bjuv, då är vi laddade va!? Kram

2008-06-27 @ 08:18:52
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS
Postat av: L8



Halloj Johanna!



Hittade hir via Stinas blogg :)

Kul att läsa om din bravader med hundar & hästar.

Jättefin fölis!

Jag kommer att länka din blogg med...ok?

Ha det superbäst så ses vi kanske i Bjuv :)

KRAM

2008-06-28 @ 02:49:50
URL: http://www.l8ardin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0