Agility m.m.

Ja, jag ska börja med att säga att min lilla skada har läkt jättebra. Inget revben var brutet utan det var bara en muskel som hade fått sig en rejäl smäll. Det var inte skönt när det spred sig ner i hela armen, men nu e det borta. Såret på benet läker också bra och man kan säga att jag ömsar skinn.


Det var agilitytävling i Sofiero i lördags och där kan jag väl konstatera att det inte gick något vidare bra. Jag tyckte faktiskt att banorna var men det hjälpte inte. Agilityklassen började och jag bestämde mig att försöka springa själv även om jag gick omkring och haltade. Banan började rakt fram så där sprang jag och det straffade sig senare. Sjöberg fick någon stor sväng och sen gick han fel in i slalom. Då gav man ju upp lite men jag fortsatte och det skulle jag ju inte gjort. Det blev en haltande joggingrunda med stora svängar och helt kaos. Men vi kom igenom banan.


Hoppklassen skulle Sofia sen springa men det sket sig. Det blev lite om och men och ingen vågade springa med honom. Det slutade i alla fall att Micke sprang med honom. Sjöberg började redan i starten leta lite efter mig men mellan ettan och tvåan gick det skitbra förutom en stor sväng. Sen stack han ut ur en tunnel igen och sen sprang han ut i publiken och bara letade så Micke fick bryta. Jag var faktiskt lite sur på Sjöberg efter det.


På måndagen var det nybörjarkurs i Sjöbo och eftersom jag e hjälpinstruktör var jag där. Vi inriktade oss mest på raksträckor så hundarna fick fokus framåt. Jag höll i slalomträningen och vi visade lite olika metoder att lära in slalom på. Vi hittade lite olika lösningar för de olika hundarna. Vi snackade sedan om upp- och nervarvning, massage, stretching och hälsa. Jag tror att dessa ekipagen kommer komma långt i framtiden. Det var bra tryck i både förarna och hundarna. Eftersom jag hade tagit bussen dit var jag där ungefär en timme innan kursen började och hade tagit med Fia. Vi tränade lite slalom, kontaktfält och lite raksträckor och det gick ganska bra.


På tisdagen var det ett jättestort SO prov i skolan som handlade om mellankrigstiden (WW1 & WW2), jättekul...

På kvällen var det träningstävling i Simrishamn och jag fick skjuts av Gunilla, Tack så mycket!! Vädret var sådär och sen började det regna. Även om det var lite tråkigt så var det bra övning för Fia att också träna i regn borta. Jag startade med henne först och det gick bra. Hon hade inget sug framåt men hon var inte rädd eller tyckte att något var läskigt. Hon sprang lite förbi en tunnelingång så jag tror hon fick fem fel där men annars var hon felfri. Hon fick antagligen en massa tidsfel men vad gör det? Sen var det Sjöbergs tur och han var laddad. Han sprang på bra men jag vet inte om han hoppade på A:et. Men han gick ner bra på både bommen och på vippen. Efter en raksträcka var det ett staket som avslutning och han fick något stora svänga dör men annars är jag jättenöjd. Efter att alla klasser var slut åkte vi hem, orkade inte vänta på resultaten, det tar tillräckligt lång tid att åka hem ändå.


På Torsdagen hade vi muntlig redovisning på tyska och det gick också ganska bra där. Jag hatar att prata inför många människor men det funkar alltid bra ändå. 

Jag tränade agility med Sofia på eftermiddagen, Kristina skulle på mammakurs eller något sånt så hon var inte med. Vi byggde upp en kombination med raksträckor slalomingångar, bakombyten, svängar och tunnlar väldigt nära bommen. Det är det jag ska träna med Sjöberg har jag verkligen kommit på. Men Fia tränade jag på samma bana och hon gjorde det bra. Det e så kul att se henne sitta i kopplet när man ska hämta henne och ta in henne på banan. Hon är så glad att hon inte vet var hon ska ta vägen.

På kvällen ringde dem från jobbet och sa att jag kunde vara ledig på fredagen och söndagen. Väldigt skönt att slippa sticka direkt till jobbet efter skolan på fredagen.


På fredagen åkte jag istället med Ida till Burlöv och shoppade inför VM nästa vecka, hittade inga Sverigegrejor men vi hittade såklart andra saker, dessutom har vi redan bunkrat upp med gul och blåa saker innan.


Idag är det lördag och om tre timmar börjar jag jobba. Jag har städat lite i mitt rum för det såg verkligen ut som en bomb hade slagit ner här.


På torsdag går tåget från Skurup 5:25 till Malmö, sen blir det tåg till Kastrup därifrån och sen flyg till Finland. Ska bli jätteroligt att titta på Agility VM, finns det något bättre?


Ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: Kristina Toss, Kate och Silja

Blir lite avis när jag läser och VM resan - vill oxå åka.......Men du måste lova och rapprotera via SMS hur det går för Sverige!!!



Kul att träningen gick bra i torsdags. I morgon kommer förmodligen Sofia och tränar Toss så du får du hänga på och träna igen. I dag har jag tänkt att börja med kontaktfälts träning med Kate - ska bli super skoj. Vi ses i morgon hoppas jag!!



Ha en bra dag



Kram Stina

2008-09-20 @ 12:35:11
URL: http://tosseriet.webblogg.se/
Postat av: Jessica & vovvarna

Va spännande med VM!! Ni får säkert en helskoj helg!! Ses vi i Kristianstad lr Skurup tros? Annars blir det Bjuv;-) Vi kör laget även nästa år va? Jag är heltaggad på det iaf!! Kommer nog dock att byta hund, kommer att ta in Winston ist.



Ha det gott!

2008-09-22 @ 17:09:43
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS
Postat av: Stina Toss, Silja och Kate

Ingen fara att du kom inspringande igår. Vi trodde att det hade hänt något med Kate och Silja när du kom.....Hoppas det gick bra med hästen som fastnade i boxen - låter otäckt. Du och Sofia får gärna träna här i veckan och jag tar tacksamt emot hjälp med Kates kontaktfält. På onsdag kväll är jag inte hemma annars har jag inget inplanerat, det ska ju vara om lilltjejen vill komma ut lite tidigare förstås.



Ha det bra så hörs vi



Kram Kristina

2008-09-30 @ 11:19:30
URL: http://tosseriet.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0