Hej igen

Nu har det hänt lite saker den sist. Jag kan börja med vandringen.


Vi gick från skolan klocka åtta på morgonen och kom fram till Snogeholm klockan halv tolv. Vi hade stannat några gånger och väntat på ett par eftersläntrare, som inte var jag=). När vi kom fram åt vi spagetti och köttfärssås, ovanligt gott för att  vara skolans. Efter det hade vi några teambuildingsövningar. Bland annat var det att sätta upp militärtälten. Mitt lag satte upp vårt på en och en halv timme. Det andra laget blev klart en kvart senare och det sista var klart efter två timmar och en kvart! Där kan man ju snacka om samarbete. Lite måste man ju få skryta och vårt tält var faktiskt bäst, men det betydde ju inte att jag ville sova där. Nä, man måste ju sova med kompisarna.

Jag gick och la mig halv tolv, ganska tidigt men jag somnade inte precis då. Jag tror jag somnade klockan ett men under natten vaknade jag tre gånger av ett billarm. Klockan tre skrek några fjortisar utanför tältet och då började vissa i vårt tält skrika tillbaka. I tjugo minuter låg dem ock skrek åt varandra att hålla käften. Annars var det allmänt kallt, fuktigt och man låg med huvudet i nerförsbacke. Dagen efter var det dags att paddla kanot. För mig gick det bra när jag var mitt ute på sjön, nära land krockade jag hela tiden med stenar eller så åkte jag på grund. Jag och min kompis var de enda som inte trillade i, med eller utan mening. Efter det var det dags att gå hem och det första jag gjorde när jag kom hem var att somna i soffan. På kvällen tränade jag agility med Kristina och Sofia. Gick sådär som vanligt, men Fia var duktig.


På torsdagen städade jag, gjorde läxor och allt annat som var tråkigt. Jag red även ponnyn lite som jag och min syster ska utbilda lite, det gick också sådär men på slutet blev det bättre.


På fredagen åkte jag till jobbet direkt efter skolan. Förkyld var jag också. Så himla trött, hade ju inte kunna sova ut efter vandringen och det gjorde det inte bättre med förkylning.


På lördagen var det kurs för Caroline Lindqvist. Jag hade med mig både Sjöberg och Fia. Det gick verkligen jättebra! Fia fick göra samma klass 3 bana som Sjöberg, Toss, Rizzini och Tajzon gjorde och hon tog svängarna jättebra, även slalom. Med henne kollade vi även på vippen lite. Sjöberg skötte sig också jättebra. Klass 3 banan flöt på skitbra och inga missar som förstörde rytmen. Försökte också att inte krångla till det med axlar, armar och händer so m jag har börjat med på sistone.

Jag fick sen vila två timmar och sen stack jag till jobbet igen. Som tur var, var det ganska lugnt för att vara en lördagskväll. Jag var nog ett levande apotek när jag kom dit. Jag hade fått två Alvedon av Ragnar på kursen och tog två till innan jag gick till jobbet. Det var det däremot inte lika lugnt på söndagen. Helt fullt hela jäkla kvällen. En skitdag enligt mig då jag var trött, men jag höll humöret uppe ändå.


På måndagen sen var det skola igen med läxor så inget speciellt hände då. Det var egentligen meningen att jag skulle på nybörjarkursens inskrivning på kvällen. Men jag hade verkligen ingen möjlighet att komma dit. Alla bilar var upptagna, stalltjejernas bil var såld, inga bussar gick och det var för långt att gå. Blev verkligen ledsen när jag var tvungen att ringa och säga att jag inte kunde komma. Jag hade själv blivit väldigt besviken om någon hade gjort så mot mig,


I tisdags hände inget speciellt heller förutom att jag tränade agility på kvällen. Har köpt en skink-ost på tub som jag ska använda på kontaktfälten. Sjöberg och Fia älskar den och det gick riktigt bra att träna fälten. Men jag tror att jag bara ska använda tuben där så dem har något att set fram emot längst borta nere vid marken.


Idag, klumpig som jag e har jag kraschat in i cykelstället på skolan. Sjöbos kommun har bestämt att man bara ska ha en timmes rast per dag och vi har därför tjugo minuters rörelse de dagarna man inte har idrott. Vi skulle då leka en lek och det var ganska långsmalt där vi sprang fram och tillbaka. När någon skulle ta mig då böjer man ju sig undan för att inte bli tagen. Jag blev i vilket fall so m helst tagen men jag kom i en sån fart att jag inte såg vad som var det hållet jag hade böjt mig åt. Såklart var det cykelstället och bara kraschade in i det. Först tappade jag luften ganska länge vilket var ganska obehagligt. Jag har skrapat upp hela mig högra knä så det blödde ganska mycket och mina jeans var sönder. Min stortånagel på vänstra foten e på väg att trilla av och e helt svullen, och den kommer antagligen bli blå också. Precis under mitt vänstra nyckelben har jag skrapat så just nu känns det som om det inte finns någon hud där. Mamma var först inte säker på om jag hade brutit ett revben men det har jag såklart inte, försökte förklara det men man måste ju vänta och se hur det känns enligt henne och alla andra. Dem på skolan ville skicka mig till vårdcentralen men det var helt onödigt enligt mig.

Så nu ligger jag här, kan knappt röra mig, med is på tån och plåster på hela knät. Jag kan inte röra min vänstra arm på grund av skrapsåren, känns som om jag måste ha kryckor imorgon för att kunna gå. Skulle kanske träna agility ikväll men vi får se hur det blir. Jag kanske bara går och tittar på.


Vi hörs nån dag!


Kommentarer
Postat av: matilda

hej igen på dig med du!

2008-09-10 @ 18:15:45
URL: http://punkfeber.blogg.se/
Postat av: L i n n

ojdu, det där sista lät inte kul alls!

2008-09-10 @ 18:16:19
URL: http://liinnpersson.blogg.se/
Postat av: Ida

hahahahhahahahhahahahhahahahha =D

2008-09-10 @ 20:08:55
Postat av: Johanna

Ja, det e kanske kul att läsa men jag sitter här och lider=)

Det tar typ 10 sekunder för mig att bara resa mig. Föreställ er i 90 årig tant. Så handikappad är jag idag. Få nog gå i kryckor imorgon. Hoppas bara att jag kan springa på lördag i Sofiero.

Men jaja, så e det=)=)=)

2008-09-10 @ 21:42:03
Postat av: Jessica & vovvarna

Ja, du får krya på dig så du & Sjöberg kan springa på lördag!! Själv ska jag till Emmaboda på lördag med pamsan & Winston, söndag är det Nelsons tur. Tänke plocka pinnar:-P



Ha det gott!!

2008-09-11 @ 20:26:20
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0